Cara mudah untuk membantu mengatasi mabuk

• Cara mudah untuk membantu menangani mabuk

Pagi selepas malam keluar dengan banyak koktel jelas menunjukkan bagaimana alkohol memberi kesan kepada badan anda. Sakit kepala, loya, lemah, terpaksa berbaring di tempat tidur dan menonton TV sehingga petang dan mendapatkan ubat untuk mabuk. Mana yang bekerja dan yang tidak?

Cara mudah untuk membantu mengatasi mabuk

Di manakah mabuk?

Untuk memahami bagaimana untuk menghilangkan ia, anda perlu tahu keseluruhan cerita. Alkohol merengsa lapisan perut, yang membawa kepada rasa loya dan rasa kekosongan dalam. Satu lagi punca loya - kesan alkohol pada otak. Alkohol memberi kesan kepada hemoretseptornuyu zon yang dipanggil bertanggungjawab untuk mencari racun dalam sistem peredaran darah dan otak memberi arahan untuk mengeluarkan racun dari badan.

Tambahan pula, mabuk mungkin disebabkan oleh toksik oleh-produk, yang muncul dalam proses mencerna alkohol. Satu lagi beberapa kesan yang tidak menyenangkan - masalah dengan tidur dan pencernaan. Dan apa yang anda lakukan?

1. Mengimbangi kekurangan elektrolit

Air kosong juga akan membantu, tetapi ia adalah lebih baik untuk minum minuman sukan dengan elektrolit atau jus berasid seperti tomato.

2. Peraturan "1: 1"

Jika pada waktu malam untuk minum cukup minuman ringan, mabuk dan tidak boleh. Sebagai contoh, antara alkohol dos perlu untuk minum segelas air.

3. Makan sebelum alkohol

Makanan akan mengurangkan kesan alkohol pada kerongkong dan membantu menghadamkan tanpa sebarang masalah.

bersarapan 4.

Sarapan yang baik akan memberi kekayaan kepada kamu dengan vitamin dan mineral, tenaga yang terhasil akan membantu hati untuk mengatasi kesan-kesan alkohol pada waktu petang. Anda boleh makan, seperti telur, sandwic atau semangkuk besar bijirin dengan buah-buahan.

5. tidur

Ini adalah salah satu cara terbaik untuk mengatasi mabuk. Kualiti tidur selepas pengambilan alkohol adalah rendah, jadi adalah lebih baik untuk tidur.

Tetapi ia tidak bernilai cuba:

- bir atau koktel untuk sarapan pagi. Ia akan menjadi lebih dahaga. Di samping itu, kaedah ini adalah sesuai untuk penagih alkohol;

- Coffee. Beliau secara ringkas memberikan anda tenaga, dan kemudian hanya akan menjadi lebih buruk dan akan mahu tidur;

- makan sebelum tidur. Alkohol keluar dengan cepat dari perut ke dalam aliran darah, makanan yang diperolehi selepas menghidangkan minuman, tidak melemahkan mabuk;

- Sukan. Alkohol tidak boleh dipisahkan dari badan melalui peluh, ia diproses di dalam hati. Juga terlibat dalam gym dengan mabuk hanya berbahaya!